Nieuwe Nudge platform - Inzetten op eigen krachten en samenwerken voor efficiënt succes

nov 19, 2014 - Alex - Development - Projects

Dit voorjaar hebben wij mogen werken aan een nieuw platform voor Nudge. Inmiddels is het platform succesvol gelanceerd en kunnen wij de inzichten die wij rond de ontwikkeling van dit project hebben opgedaan delen. In dit blog lichten wij het efficiënt samenwerken en inzetten op je eigen krachten toe.

Wat is Nudge?

Nudge (www.nudge.nl) is een Nederlands bedrijf dat zich inzet op het gebied van duurzaamheid en milieu en streeft ernaar om met haar community Nederland – en de wereld – een beetje beter te maken. Nudge heeft een grote online community (zowel via het eigen platform als via Facebook), waar men online initiatieven en ideeën deelt en elkaar inspireert. Het was dus belangrijk een sociaal, gebruiksvriendelijk en visueel platform te ontwikkelen.

Samenwerken voor efficiënt succes

Ieder bedrijf heeft zijn eigen sterke punten en specialismen. Zo zijn wij bijzonder gespecialiseerd in ontwikkeling door middel van Python en Django en het neerzetten van flexibele, betrouwbare systemen. Aangezien de basis voor het nieuwe Nudge-platform een aantal aparte, omvangrijke platformen was, is besloten samen te werken met Djuzz, om zo de huidige en nieuwe wensen en eisen helder en overzichtelijk weer te geven in een functioneel ontwerp. Door deze werkzaamheden uit te besteden aan een op communicatiegebied bekwame partij, konden wij ons richten op onze core werkzaamheden, namelijk de ontwikkeling van het platform.

Ook op het gebied van het design is er samengewerkt met een derde partij. Nudge hecht veel waarde aan de visualiteit van het design. Het nieuwe platform moest er strak, modern en uitnodigend uitzien. Om de combinatie van alle gewenste functionaliteiten en het design te kunnen maken is op dit vlak samengewerkt met het Amsterdamse designbureau Grrr.

Onze expertise ligt op het gebied van ontwikkeling. Doordat onze partners ons op de bovengenoemde gebieden konden faciliteren, konden wij binnen de gestelde termijn een veelzijdig platform creëren, dat bomvol interessante functionaliteiten zit. Denk hierbij aan functionaliteiten als social signup en login; koppelingen met API’s van derde partijen; integratie van kaarten; een geïntegreerde impactmodule; locatie- en themagerelateerde aanbevolen content; een projectmanagementsysteem; integratie met Mailchimp; integratie met zoekmachines; een CMS; een CRM-systeem; metadata management; commenting mogelijkheden en een geïntegreerde blog.

Door op deze verschillende vlakken samen te werken met bekwame partijen konden wij het ontwikkelproces bijzonder efficiënt laten verlopen en werd de oplevertermijn ruimschoots gehaald. Waardoor er nog voldoende tijd was voor het finetunen en last minute wensen.

Zet in op je eigen kracht

De zaken die wij bij dit project hebben uitbesteed hadden wij ook prima in eigen hand kunnen houden, maar juist door in te zetten op onze eigen sterke punten en gebruik te maken van de kracht van andere partijen hebben wij dit project efficiënter afgerond. Wees niet bang om bij een project de hulp in te schakelen van andere bedrijven of freelancers. Zij kunnen je ontzorgen, faciliteren en zo het project in een versnelling hoger brengen.

Maak duidelijke afspraken en manage de verwachtingen

Om de risico’s rond samenwerking met andere bedrijven zoveel mogelijk te beperken is het belangrijk vooraf duidelijke afspraken te maken en de verwachtingen (van elke partij) zo goed mogelijk te managen. Zo kom je achteraf niet voor verrassingen te staan en kan elke betrokkene zich naar zijn beste kunnen inzetten.

Succes!

Zoek jij een betrouwbare IT-partner om samen met jou je project tot een succes te maken? Maykin Media neemt momenteel nieuwe opdrachten aan. Bel ons gerust om te zien of wij een goed projectteam kunnen vormen.



Ukraine x 3, Netherlands x 1

If you found this post useful, funny or whatever, let us know without writing a full comment!

comments powered by Disqus

Latest Tweets